E-postmarkedsføring

Hva er e-postmarkedsføring? 


E-postmarkedsføring er en kostnadseffektiv og lønnsom markedsstrategi. Å sende ut varsel om tilbud, arrangement eller andre relevante informasjonopplysninger har en lav kostnad og oppleves som relevant for mottakerne. Ettersom mottakerne selv har samtykket til å motta e-post som følge av GDPR-lovverket, og enkelt kan melde seg av nyhetsbrevet, har de selv gitt uttrykk for at de ønsker informasjon tilsendt på e-post.        



Hvorfor satse på e-postmarkedsføring? 


E-postmarkedsføring er direkte kontakt med potensielle kunder og gir en unik mulighet til å kommunisere med interessenter. Innsamlede e-poster kan legges i ulike målgrupper fordelt på blant annet demografi, bosted, alder og annet. Ved utsendelse av e-post kan utsender tilpasse forskjellig innhold til ulike målgrupper på e-postlisten og overvåke hvilke målgrupper som har best konverteringsfrekvens. E-postmarkedsføring er også en fin plattform til å fremme virksomhetens verdier og budskap. Flere velger å kombinere innholdsproduksjon og e-postmarkedsføring til å spre informasjon, for eksempel er det vanlig å skrive bloggposter og sende dette ut i en e-post til alle som står på e-postlisten.     

 


Hvorfor velge M51?   


For å få mest ut av innsamlede e-postadresser er det viktig med en god markedsstrategi. M51 har lang erfaring med å forvalte e-postadresser til merverdi på oppdrag fra kunder. Verdien på en e-postadresse varierer fra bransje og produkt, derfor tilpasser vi innhold og optimaliserer for en høyest mulig klikkfrekvens (CTR). Verktøyene vi benytter samler inn data som gir verdifull informasjon, statistikk og målinger som om mottakerne. M51 setter opp nyhetsbrev, designer, legger inn innhold og implementerer verktøy som er 100 prosent sporbart for inntekter og kostnader.

Tilbake

Hold meg oppdatert

Meld deg på vårt nyhetsbrev og få de siste nyhetene innen Innhold, SoMe og branding

Meld deg på
Påmelding er mottatt!
Noe gikk galt med innsendingen!