Google Ads Performance Max kampanjer:

Forfatter
Dato
December 6, 2022
Del innlegget:

Det er ikke siste nytt lenger, men vi får mange spørsmål etter Google faset ut Smart Shopping-kampanjer i august, og Google anbefaler å konvertere alle Smart Shopping-kampanjene over til Performance Max-kampanjer.

Til forskjell fra Google Smart Shopping-kampanjer, så må man legge til creative assets som inneholder tekst, video og bilder. Så er audience signals, og eventuelt ekstra datafeeder valgfritt, men sterkt anbefalt. Det kommer veldig godt frem at Google ønsker at man legger til audience signals og egen kundedata (førstepartsdata) i form av kundelister og andre datapunkter i kampanjen. Dette for å hjelpe Google til å identifisere målgruppene, men også for at Google skal ha nok data for at attribusjonsmodellen skal være så nøyaktige som mulig, som igjen gir oss god innsikt og gjør at optimaliseringen fungerer så godt som mulig.  

Performance Max-kampanjer er godt egnet til å nå ut til og vinne nye kunder, og leverer på tvers av alle Google's kanaler (YouTube, Display, Search, Discover, Gmail og Maps) og som et godt tilskudd til tradisjonelle søkeords-kampanjer. Man kan velge å optimalisere spesifikt mot nye kunder og sette egne budstrategier kun mot dem. Det gjør at man enkelt kan sette opp egne kampanjer spesifikt mot nye kunder, og som den del av en markedsstrategi og salgsfunnel.

Og ved hjelp av Googles smart bidding bruker Google maskinlæring til å optimaliseres budgivningen, budsjettoptimalisering, målgruppene, kreativene og attribusjonen i sanntid for hver eneste auksjon man er med i. Dette er med på og redusere tiden man bruker på optimaliseringen og Google hjelper til å gjøre så budsjettet strekker til på best mulig måte og treffer flere “riktige” kunder/søkere.

Ny funksjonalitet på innsiktssiden, Google har samlet en rekke nøkkeltall, innsikt og trender under innsiktssiden for Google Performance Max-kampanjen. Det gjør at man får presentert data man tidligere måtte grave frem i historisk data og se på tvers av flere rapporter.

Ta kontakt

Vi ser frem til en hyggelig og uforpliktende prat om hvordan vi kan hjelpe deg med å lykkes i digital markedsføring! Sammen kan vi finne de beste løsningene for å styrke din digitale tilstedeværelse.

Send e-post:
kontakt@m51.no
Ta en prat:
+47 236 53 003
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Relaterte artikler

No items found.