Hedda Kverndalen har med sine illustrasjoner vist seg gull verdt i M51. Derfor var det aldri noen tvil om at 25-åringen var ønsket med videre og dermed bytter ut summer internship til fordel for fast stilling.
– Det er en veldig god følelse å vite at jeg har en jobb å gå til fem dager i uka. Stabilitet og gode rutiner er viktig for at jeg skal trives, jeg veldig glad for at mine egenskaper er blitt så godt mottatt, sier Hedda Kverndalen.
At Hedda sine kreative egenskaper er verdifulle for M51 er det ingen tvil om. Helt siden hun kom inn dørene før sommerferien har hun satt sitt stempel på produksjonsavdelingen og vært sentral i flere prosjekter. Hun har blant annet laget storyboard, illustrasjoner og animasjoner som alle har høstet gode skussmål fra kundene. Dermed har M51 fått en ny dimensjon når kundene etterspør kreative tjenester innen digital markedsføring.
Lærerrik prøveperiode
Hun skryter av sine nye arbeidskollegaer og forteller at hun tidlig fant seg godt til rette i M51. Til tross for at hun var veldig spent på hva hun gikk til, peker Hedda på at hun har fått god oppfølging og opplæring gjennom hele perioden.
– Jeg har lært mye om webdesign, vært sentral i prosjekter fra idé til ferdigstilling og fått opplæring i forskjellige annonseverktøy. Nå kan jeg være en ressurs innen flere områder, i tillegg til at jeg kan rendyrke mine fremste egenskaper, som er illustrasjoner og animasjoner.
I tillegg til engelsk fra NTNU har Hedda en bachelor i Animasjon og Digital kunst fra Høgskolen i Innlandet. Hun har så lenge hun kan huske hatt en ekstraordinær interesse for kunst og evnen til å uttrykke seg gjennom illustrasjoner. Nå gleder hun seg til å jobbe med det hun liker aller best.
– Nå går vi en veldig hektisk tid i møte og jeg trives godt når det er mye som skjer. Det er mange kunder som forbereder Black Friday og jul i disse dager, jeg har lært mye om dynamikken som ligger bak en digital markedsføringsstrategi. Det er veldig motiverende å se at mitt arbeid har en verdi for andre, sier Hedda.
Spennende reise
Da Hedda fikk tilbudet om å bli med videre trengte hun ikke lang betenkningstid, hun beskriver miljøet på arbeidsplassen som én av flere grunner til at valget var enkelt. Hun innrømmer imidlertid at det ikke var noen selvfølge at hun skulle ende opp som grafisk designer i et digitalbyrå.
– Jeg var veldig nervøs for at jeg ikke hadde nok kunnskap om markedsføring, men heldigvis tok jeg sjansen og søkte på stillingen som summer intern. Det er jeg veldig glad for i dag! M51 har klart å samle noen av de dyktigste ekspertene innen digital markedsføring og de er flinke til å overføre kunnskap internt. Det synes jeg er motiverende.
– Vi har det også utrolig gøy sammen! Vi har blant annet vært på jobbtur til Spania, det bidrar til at vi blir enda bedre kjent med hverandre. Jeg tror at en av grunnene til at M51 har klart å vokse så fort er evnen til å inkludere og skape tilhørighet, vi har en felles målsetting som vi alle jobber hardt for å lykkes med, avslutter hun.
Her kan du se noen av Hedda sine kunstneriske ferdigheter.