Markedssjefene sikter seg inn på TikTok i jakten på økt synlighet og konverteringer. Nå lanserer de nyheter som er godt nytt for annonsørene.
Det er en dårlig skjult hemmelighet at TikTok de siste årene har jobbet med å bygge en annonseplattform som skal konkurrere med de fremste i klassen. Og derfor er det nok gledelig for mange annonsører at TikTok nå bekrefter at geo-targeting nå blir tilgjengelig i Norge. Foreløpig er det kun en beta for noen byråer og annonsører i utvalgte byer og fylker, men det betyr at flere kan rulle ut annonser på TikTok.
Har lyttet til brukerne
Som TikTok selv påpeker, har norske annonsører etterspurt geo-targeting, som svar til dette blir det nå mulig å sette opp lokale annonser. Denne beta-funksjonen blir tilgjengelig i TikTok Ads Manager (TTAM) for følgende byer og fylker i Norge:
Byer:
Ålesund, Arendal, Bærum, Bergen, Gjøvik, Halden, Klepp, Kristiansand, Lillehammer, Lillestrøm, Narvik, Porsgrunn, Sarpsborg, Skien, Sola, Stjørdal, Tønsberg, Tromsø, Trondheim, Voss.
Fylker:
Vestfold og Telemark, Agder, Troms og Finnmark, Rogaland, Oslo, Nordland, Møre og Romsdal, Vestland, Viken, Innlandet, Trøndelag.
Det vil trolig bety at du som bruker i tiden fremover vil bli eksponert for langt mer relevante og nærliggende annonser. Dette er også godt nytt for annonsører som har mindre annonsebudsjett og ønsker å eksponere sitt budskap lokalt.
Slik kommer du i gang
For å sette opp annonser innenfor et geografisk område må du opprette en Ad Group i TikTok Ads Manager. Når du åpner TikTok Ads Manager (TTAM) logger du inn på TTAM og navigerer til Ad Group-seksjonen, her vil du nå kunne velge Geo Targeting og sortere etter Demographics og Location inne i din annonsekonto.
Vil du lære mer om hvordan du kan bruke TikTok som annonseplattform, eller er på utkikk etter et byrå med tilgang på geo-targeting, ta kontakt med oss i M51 Marketing.