Kan godt design påvirke hvordan forbrukerne oppfatter dinbedrift? Mange bedrifter er uvitende om hvilken effekt design betyr formerkevarebygging og markedsføring.
Design erutvilsomt viktig for hvordan bedriften din blir oppfattet, og i hvilken gradbedriften fremstår som troverdig. Suksess i sosiale medier er mye enklere meden klar og tydelig profil, og ikke minst et visuelt motiv som fanger publikum. Derfordeler vi fem gode tips og designtrender for 2017, som du kan bruke for å skapeen sterk bedriftsidentitet og få full effekt av din markedsføring.
1. Sterke farger
Enkelt og rolig design med nøytrale farger har dominert lenge nok. Bruk av lyseog sterke farger vil skille bedriften din ut fra mengden og sikre blikkfang framålgruppen.
2. Gradienter
Gradienter er en av årets største trender og er noe som kanbrukes overalt. Til og med store navn som Instagram, har tatt i bruk denne trenden.
3. Autentiske bilder
Til tross for tusenvis av bilder tilgjengelig på nett, ser vinå en stor økning når det gjelder bruk av originale bilder. Bildene blir datilpasset din bedrift slik at budskapet i markedsføringen blir enda tydeligere.
4. Cinemagraphs
Cinemagraphs er stillbilder med små elementer som er i bevegelse i bildet,nesten som en litt mer avansert GIF. Denne teknikken gir bildet mer liv og gjørinnholdet mye mer interessant for målgruppen.
5. Animasjoner
Animasjoner i form av GIF, CSS og videoer harblitt brukt lenge og er en lett måte å gi ut tung informasjon på. Om det så eri en stor reklamefilm eller i en annonse på Facebook.