For et år siden flagget M51 ambisjoner om å flekse muskler med de fremste gigantene innen digital markedsføring. Ett år senere fortsetter kvantesprangene mot toppen.
Skrevet av: Martin Vik
– Vårt første år er en god indikasjon på at våre ambisjoner ikke er et skudd i blinde. Vi har satt oss høye målsettinger, men vi jobber målbevisst for å bli et ledende digitalbyrå i Norge, sier daglig leder i M51, Daniel Ervig.
Nylig feiret M51 ett år, og ifølge Ervig har gründerselskapet unngått de vanligste barnesykdommene som så ofte rammer nyoppstartede bedrifter. Etter en eventyrlig start innrømmer han at det første året har overgått forventningene. Og det blir ikke aktuelt å skru på bremsen, tvert imot skal M51 bruke suksessen til ytterligere satsing.
Solide forsterkninger
Allerede tidlig i startfasen måtte M51 starte jakten på nye ansatte som kunne styrke produksjonsavdelingen, som et resultat av stor etterspørsel fra kundene. Og med Thomas Lie Strømme og Asgeir Behrentz om bord tidlig, fikk M51 virkelig vind i seilene.
– I ettertid må vi erkjenne at utviklingen til M51 også er et resultat av de menneskene vi har fått med oss på veien. Vi har vært både dyktige og heldige, vår største styrke er gode relasjoner internt og vi har alle et felles ønske om videre utvikling, forklarer Ervig.
I løpet av kort tid vil trolig M51 legge til enda flere på lønningslisten, Ervig er nemlig i sluttfasen med å hente inn nye fjes som vil styrke virksomheten. I tillegg fortsetter det å strømme inn søknader på stillingsutlysningen om summer internship i M51.
– På et år har vi gått fra å være null til å være 12 ansatte - en god beskrivelse av utviklingen til M51! Og det er kommet inn mange spennende kandidater som ønsker et summer internship og som vil starte karrieren sin i M51, sier Ervig.
Positivt regnskap
Det første driftsåret endte med et positivt resultat, noe som understreker at M51 har funnet suksessformelen. Nå handler alt om å optimalisere og forvalte suksesskriteriene, ifølge Ervig.
– Et positivt regnskap og nye ansatte er ikke alene et bevis på at vi har funnet en gullformel. Det som gjør meg trygg på at vi kommer til å fortsette utviklingen er tilbakemeldingen fra våre kunder og andre som jobber tett på oss.
– Vi skal være innovative og ligge fremst på kunnskap om digital markedsføring. Jeg tror også at nøkkelen til suksess er å gi noe tilbake til kundene våre, festinvitasjoner og koselige påminnelser om at vi tenker på dem. Et samarbeid går alltid begge veier. Og jeg mener fast bestemt at M51 vil fortsette utviklingen, og allerede nå tror jeg mange har fått med seg at vi har noe spennende på gang, mener han.
Gode relasjoner
Fra Bryggegata 9 på Aker Brygge jobber M51 tett på små- og store virksomheter som ønsker hjelp til digital markedsføring. I de samme lokalene holder også United Influencers og motemagasinet ELLE til. Og det er ingen ulempe å dele lokaler med noen av Norges største influencere;
– Jeg tror vi skal være så ærlige å si at vi har en annen forståelse for influencer marketing i dag enn vi hadde da vi flyttet inn for et år siden. Vi har veldig mange likheter, felles er jobben med å skape synlighet og konverteringer for kundene. Det er ingen hemmelighet at vi hjelper hverandre der hvor det er nødvendig, erkjenner Ervig.
Og selv om M51 har hentet inn mange nye fjes, kommer gründer- og daglig leder med en oppfordring til alle som vil være med å skape Norges fremste digitalbyrå;
– Det er alltid plass til dyktige mennesker, og jeg oppfordrer alle som kan utgjøre en forskjell til å søke jobb hos M51. Om et år feirer vi to år, da skal vi være enda nærmere målsettingen om å være Norges ledende digitalbyrå, avslutter Ervig.