Nyheter

Gleder seg til nye utfordringer

Forfatter
Dato
June 24, 2019
Del innlegget:

Nå er det endelig klart hvem som skal være summerinterns i M51. I jakten på unge talenter som ønsker en fot innenfor digital markedsføring, var det tre jenter som trakk det lengste strået i år.


Julie Sørlie (24), Hedda Kverndalen (25) og Marie West Simonsen (23) skal alle holde hjulene i gang når fellesferien står for tur i M51. En oppgave de ser frem til med skrekkblandet fryd, uten at noen av dem mister nattesøvnen av den grunn.

– Dette blir kult og spennende! Jeg har vært en del av talentprogrammet til M51 og har gjennom det fått god opplæring og innføring i hva som venter meg. En perfekt sommer, rett og slett, oppsummerer Marie West Simonsen.

Lærerik erfaring

Hun har siden i fjor vært en del av et talentprogram som M51 har utviklet for å gi blant andre studenter relevant arbeidserfaring innen digital markedsføring. Parallelt med talentprogrammet har hun fullført en bachelor i markedsføringsledelse med fordypning i digital markedsføring fra Handelshøyskolen BI. 23-åringen skal jobbe som prosjektleder og hun er strålende fornøyd med å tilbringe «sommerferien» hos M51.

– Helt siden jeg ble en del av talentprogrammet har de ansatte vært inkluderende og de har satt av mye tid til å overføre verdifull kunnskap til meg. M51 er et ungt og kreativt digitalbyrå som sitter på enorm kunnskap.

– I tillegg har de skapt et arbeidsmiljø som er fantastisk morsomt og innholdsrikt. Et summer internship er en gylden mulighet til å få arbeidserfaring og lære seg hvordan det teoretiske jeg har lært på skolebenken blir brukt i praksis, forklarer hun.

Bratt læringskurve

For både Julie Sørlie og Hedda Kverndalen er M51 et nytt bekjentskap, førstnevnte har blant annet studert psykologi i Madrid og har nylig fullført en bachelor i markedsføring. Hun skal jobbe som rådgiver - en rolle hun tror vil passe henne godt.

– Jeg ønsker å jobbe tett på mennesker, møtevirksomhet er noe jeg tror vil fungere godt for meg. Gjennom dialog og kundemøter vil jeg bidra til å avdekke et behov vi i M51 kan løse, og videre skape merverdi for kundene. Samtidig får jeg en unik mulighet til å jobbe tett på forskjellige merkevarer og bygge tillit gjennom relasjon og oppfølging.

24-åringen innrømmer at det er litt skummelt å representere M51 i kundemøter, men så langt har rollen som rådgiver gitt mersmak.

– Jeg opplever eierskap til den jobben jeg utfører og det henger nok sammen med at jeg har blitt tatt godt imot og ikke minst at jeg har blitt med i kundemøter fra dag én. I M51 er det rom for å prøve og feile, selv om det selvfølgelig også er litt skummelt, derfor blir læringskurven bratt, akkurat slik et internship skal være, mener Julie Sørlie.

Kreative egenskaper

Kravene til å produsere kreativt og engasjerende innhold for kunder har de siste årene blitt stadig viktigere. Å skape en visuell identitet og uttrykk på oppdrag for kravstore kunder er på ingen måte en enkel oppgave. Derfor er Hedda Kverndalen hentet inn i sommer for å bidra innen blant annet webdesign.

– Jeg skal bidra med grafisk design og illustrasjon. Jeg håper å bidra med mine kreative egenskaper og evner, kanskje kan jeg løse oppgaver og utfordringer på en annen måte, påpeker hun.

25-åringen har studert billedkunst, engelsk på NTNU og har også en bachelor i Digital Kunst og Animasjon fra Høgskolen i Innlandet. Evnen til å tegne illustrasjoner og produsere storyboards har allerede vist seg gull verdt og blitt godt mottatt i M51.

– Jeg føler at jeg passer godt inn og at mine egenskaper kommer til overflaten. Ettersom jeg ikke har noen tidligere erfaringer innen markedsføring eller webdesign, er det ekstra beroligende at jeg får lov til å bidra og at den jobben jeg gjør blir godt mottatt, utdyper hun.

Mange søkere

For daglig leder i M51, Daniel Ervig, er det viktig at de tre nykommerne ikke bruker sommeren til å bekymre seg for å gjøre feil. Han understreker viktigheten av å stole på egne ferdigheter, derfor han er glad for å høre at de alle sammen føler seg godt ivaretatt.

– Ingen får ut sitt fulle potensial hvis de ikke trives på en arbeidsplass, da sniker det seg fort inn en følelse av frykt og usikkerhet. Det er også viktig å påpeke at alle tre er her fordi M51 trenger de egenskapene hver enkelt av dem besitter.

– Samtidig er det vår oppgave å gi dem nødvendig opplæring og legge til rette for at de kan sette sitt preg på M51. Det opplever jeg at de har klart utmerket til nå, kanskje kan de også tilføre oss noe nytt, fortsetter han.

Det var imidlertid ikke enkelt å velge hvem som skulle få muligheten til å være intern i sommer, Ervig forteller at det var mange godt kvalifiserte søkere som ønsket seg til M51.

– Vi er veldig glade for at valget falt på disse tre, men det var veldig mange dyktige søkere som vi dessverre måtte si nei til. Det er åpenbart veldig mange unge, dyktige og sultne mennesker som fortjener en mulighet til å vise seg frem, og jeg oppfordrer flere til å bruke sommeren til å gi dem relevant erfaring, avslutter han.


Ta kontakt

Vi ser frem til en hyggelig og uforpliktende prat om hvordan vi kan hjelpe deg med å lykkes i digital markedsføring! Sammen kan vi finne de beste løsningene for å styrke din digitale tilstedeværelse.

Send e-post:
kontakt@m51.no
Ta en prat:
+47 236 53 003
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.