Nyheter

M51 har kjøpt rettighetene til å fortsette driften av reklamebyrået Hausmann

Forfatter
Dato
January 4, 2023
Del innlegget:

Etter at det ble åpnet konkurs i Hausmann, tidligere kjent som LLOWBANK, er det nå klart at M51 Marketing skal fortsette driften av reklamebyrået. 

   

– Dette er en god løsning for byråets kunder. Vi er trygge på at M51 vil videreføre og tilføre verdi til eksisterende kunder i Hausmann. Det har vært viktig for oss at kundene blir minst mulig skadelidende, sier hovedaksjonær i Hausmann, Terje Banken. 

Han var med å starte reklamebyrået tilbake til 2012 og har lang erfaring fra bransjen. Hausmann har gjennom årene vært en sentral leverandør av tjenester til virksomheter innen handel og service i Oslo. Dessverre er dette en bransje som har opplevd nedgang de siste årene og det er hovedårsaken til at Hausman nå har begjært seg konkurs. 

Til tross for nedgangen i markedet, har M51 på den andre siden opplevd vekst hvert år siden selskapet ble etablert i 2016. I dag teller digitalbyrået 24 ansatte og leverer tjenester innen strategi, performance, design og film. Fra kontorlokalene på Aker Brygge i Oslo, med blant andre Hertz og Skeidar på kundelista, er ambisjonene å fortsette veksten, til tross for usikkerheten som preger mange byråer. Med oppkjøpet av Hausmann ønsker M51 å styrke sin posisjon i bransjen.     

M51 har kjøpt rettighetene til å fortsette driften av reklamebyrået Hausmann 

En merkevare med stolte tradisjoner 

Styreformann i M51 Marketing, Helge Onsum, har lang fartstid innen reklamebransjen og forteller at konkursen kom overraskende på mange. Han kjenner bransjen bedre enn de fleste og synes det først og fremst er synd at Hausmann har begjært seg konkurs. 

– Hausmann har siden de ble etablert vært en utfordrer til de større byråene, men til tross for dette hatt flere kjente og store merkevarer på kundelista. I bransjen har de blitt oppfattet som en seriøs og dyktig aktør med stor kompetanse innen sine fagområder. Det er alltid trist når endringer i markedet tvinger frem konkurs, mener Onsum.  

Med inngående kunnskap om bransjen og som styreformann i M51, er han imidlertid klar på at digitalbyrået har gode kort på hånda når de skal fortsette driften av Hausmann. Han er trygg på at M51 kan bygge videre på stolte tradisjoner. 

– Jeg har vært involvert i prosessen med at M51 fortsetter driften av Hausmann, og da konkursen ble kjent opprettet vi dialog for å diskutere ulike løsninger. Vi kom raskt frem til en enighet som begge parter var fornøyd med, oppsummerer Onsum. 

En spennende start på det nye året 

Prosessen med at M51 tar over driften av Hausmann har gått veldig raskt, dermed blir det en del arbeid i kontorlokalene til M51 fremover for å legge til rette for en best mulig overtagelse. Daglig leder i M51, Daniel Ervig, understreker at det har vært en grundig prosess, men at det fortsatt gjenstår en del arbeid før digitalbyrået har tilstrekkelig oversikt.

– Først og fremst skal vi innhente mest mulig informasjon og kunnskap om Hausmann, slik at vi er trygge på at vi kan ivareta eksisterende kunder som eventuelt blir med videre. Da er det naturlig at vi ønsker å bli bedre kjent med ansatte, gjennomgå systemer og i forlengelsen av det se på eventuelle forbedringer vi i M51 kan tilføre. 

– Vi kjenner også på stort ansvar og er glade for at vi har fått til denne avtalen. Hausmann har levert gode resultater i mange år, mottatt priser og opparbeidet en sterk merkevare som vi nå skal forvalte videre. Akkurat nå er vi i en kartleggingsfase, men målsettingen er at vi skal være ferdig med dette tidlig i januar, avslutter Ervig. 

Ta kontakt

Vi ser frem til en hyggelig og uforpliktende prat om hvordan vi kan hjelpe deg med å lykkes i digital markedsføring! Sammen kan vi finne de beste løsningene for å styrke din digitale tilstedeværelse.

Send e-post:
kontakt@m51.no
Ta en prat:
+47 236 53 003
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.