Julie Sørlie bytter ut summer internship med fast stilling i M51. Nå gleder 24-åringen seg til å bidra til ytterligere vekst og være en viktig brikke i jakten på flere kunder.
– Jeg er veldig glad for at M51 ville ha meg med videre, nå er jeg en del av en fantastisk og dyktig gjeng som jobber hardt for å bli Norges ledende digitalbyrå, sier Julie Sørlie om sin nye arbeidsgiver.
Blant mange dyktige søkere som ønsket et summer internship i M51 trakk hun det lengste strået, og siden har hun overbevist nok til at digitalbyrået ønsker å ha henne med videre. Som juniorrådgiver vil hun først og fremst jobbe tett på kundene, en oppgave hun trives svært godt med.
Dominoeffekt
– Jeg synes M51 jobber fremtidsrettet, dynamisk og har mange spennende kunder. Å jobbe som rådgiver krever ingen trylleformel så lenge man selv tror på sitt eget produkt og oppriktig mener at man har noe som vil styrke motparten, forklarer hun.
Derfor peker hun på verdien av fornøyde kunder som den beste oppskriften på suksess. Det er lite som er mer effektivt enn eksisterende kunder som anbefaler M51 videre til andre, understreker Julie Sørlie.
– Rådgiverne jobber ut ifra ulike strategier for å tiltrekke nye kunder, eksempelvis har vi et sterkt fokus på å vise hva vi i M51 kan bidra med. Veien til en ny kunde er mye kortere dersom de selv tar kontakt med oss, ikke motsatt.
– Positive kunder generer flere kunder, på samme måte vil misfornøyde kunder skape en negativ trend. Når andre hører om M51 skal det helst komme fra andre i bransjen som ønsker å dele sine erfaringer, derfor er vår viktigste oppgave at alle våre kunder skal være fornøyde til en hver tid. Vår beste selger er kundene våre, utdyper hun.
Foredragsholder
Etter en litt roligere sommer har det blitt langt mer å gjøre i kontorlokalene til M51. Mange har allerede startet forberedelsene til julesalget og Black Friday nærmer seg også med stormskritt. Helt siden Julie begynte i sitt internship har hun gradvis blitt tryggere og var også blant foredragsholderne da M51 inviterte til frokostseminar.
– Det er ganske beskrivende for M51, det er bare å gripe sjansen og kaste seg ut i det. Det var naturligvis litt skummelt å snakke foran markedssjefer og andre fra bransjen, men det er noe jeg har lyst til å gjøre mer av. Jeg synes det er tøft at M51 gir alle nye stor tillit, det er slik vi lærer og får mer erfaring, sier hun.
Hun tror også at evnen til å være nysgjerrig og hele tiden søke nye utfordringer er den viktigste egenskapen i et internship. Selv om det kan være skummelt å være ny på en arbeidsplass, oppfordrer hun flere til å ikke tenke konsekvenser.
– Det handler om å være åpen og positiv, by på seg selv og kaste seg ut i nye utfordringer. Det er viktig å huske på at man er der for å lære, og langs veien blir det alltid litt prøving og feiling. Nå gleder jeg meg til å fortsette og gjøre mitt beste for at vi i M51 skal nå våre felles målsettinger, avslutter Julie Sørlie.