Ny versjon av Google Ads Editor
10. april ble Google Ads Editor versjon 1.3 lansert. Nytt for denne utgaven er at man får tilgang til optimaliseringsresultatet på konto- og kampanjenivå og støtte til delte budsjetter, slik at de kan opprettes og endres fra det delte biblioteket i Editor. I tillegg har redigeringsfeltet blitt forbedret på den måten at deler som ikke er relevante for utvalget man jobber med nå blir skjult. Det har også blitt mulig å endre størrelsen på redigeringsfeltet og plassere det i et eget vindu.
Les mer her.
Facebook Gaming-app
Under COVID-19-pandemien har man sett en stadig økende popularitet for spill, og nå har Facebook gått inn for å utfordre Twitch med lanseringen av en ny Facebook Gaming-app. Appen inneholder tre nøkkelelementer; watch, play og connect. «Play» er hvor man kan spille selv, under «watch» får man tilgang til e-sport- og gamingvideoer og i «connect» ligger ulike spillgrupper man kan delta i. For øyeblikket er appen kun tilgjengelig i Android, med tanken er at iOS skal følge etter snart.
Les mer her.
Nytt gavekort-, matbestilling- og pengeinnsamlingsverktøy
Nylig har Instagram offisielt kunngjort lanseringen av de nye gavekort-, matbestilling- og pengeinnsamlingsverktøyene som de testet i forrige måned. Hensikten med verktøyene er å bidra til å gi virksomhetene som er påvirket av COVID-19 en annen måte å generere inntekter på under den pågående krisen. Foreløpig er de nye verktøyene kun tilgjengelige i USA og Canada, men vil bli rullet ut globalt i løpet av de kommende ukene.
Les mer her.
Se Instagram Live-sendinger i nettleseren
I midten av april ble det mulig å se Instagram Live-sendinger på PC. Visningen er lik som ved vertikal mobilpresentasjon, men med videoen og kommentarene plassert side om side, noe som gir en bedre seeropplevelse i og med at sendingen ikke blir forstyrret av kommentarer som ruller opp på videoen. URLen gjør det dessuten mulig å krysspromotere sendingene.
Les mer her.
Snapchat
Lanserer COVID-19 Business Resource Center
For å bistå markedsførere med kampanjer og viktige fokusområder under COVID-19-pandemien har Snapchat lansert et eget mininettsted med innsikt, linker og andre ressurser som kan være relevante i forhold til muligheter, best practices og endringer i Snapchat-bruken under de globale lockdownsene.
Les mer her.