Den siste tiden har m51 marketing vært på tur i Romsdalen for å jakte elleville lokasjoner. Med seg hjem i bagasjen har filmavdelingen ni filmproduksjoner for ulike oppdragsgivere.
Regissør, Mathias Fossdal, har sammen med film- og fotoavdeling i m51 vært høyt og lavt i noen av de vakreste omgivelsene her til lands for å skape innhold. Hele teamet har i denne perioden hatt tilholdssted på familiegården til M51 sin kommersielle rådgiver, Asgeir Behrentz. Han er glad for at den historiske og billedskjønne gården fra 1700-tallet kan være vertskap.
– Jeg tror ikke familiegården har opplevd like mye aktivitet inn og ut dørene siden bestefar vokste opp på gården med sine ti søsken. Helt siden jeg var liten har jeg hørt historier om at det spøker på gården, men vi var alle sammen enige om at det kun var positiv energi i veggene under vårt opphold, humrer Behrentz.
Romsdalens mange skatter
Byrå på tur er et konsept som innebærer at m51 tar med seg et utvalg kunder og produkter på turer og aktiviteter for å produsere innhold. Konseptet har vist seg å være en suksess for merkevarer som ønsker kostnadseffektive filmproduksjoner i naturskjønne omgivelser.
– Dette er et konsept som vi opplever at det er stor etterspørsel etter og som på mange måter skiller m51 fra andre byråer. Når kundene sender oss produkter for fjerde året på rad og er trygge på at det de får i retur blir unikt, er det en tillitserklæring, forklarer Behrentz.
Gjennom oppholdet Romsdalen har m51 produsert film- og fotoinnhold i de fleste kriker og kroker av Romsdalen, inkludert spektakulære steder som Trollstigen, Geiranger, Valldal og Stordal. En av kundene som har vært med i mange år er blant andre Tufte Wear. I tillegg var Fjellsport, Hertz Norge, Brusletto, Hallmark of Sweden og Sony på oppdragslisten. Her er en liten smakebit fra hvordan det ser ut bak kamera på innspilling for Tufte Wear på Instagram.
Spenning med Fjellsport
Spektakulære omgivelser er imidlertid ofte i nær slekt med nervepirrende opplevelser. Dermed var det ingen vei utenom når tiden var inne for filmproduksjon relatert til klatring for Fjellsport. Med fokus på sikkerhet, og ikke minst med god hjelp av Mats som er guide og sikkerhetsansvarlig, kom alle seg trygt opp og ned fjellveggen. For et filmteam uten klatreekspertise i fjellveggen, var han en avgjørende klippe når Via Ferrataen i Åndalsnes skulle bestiges. Se behind the scenes fra Fjellsport på Instagram.
– Er det én viktig regel vi har lært etter mange år i høyden, så er det at sikkerhet i form av lokale guider er alfa omega. Det var også moro og stor stas at lokalavisen, Åndalsnes Avis, tok turen for å lage en reportasje om m51 marketing og oppholdet vårt i Romsdalen, avslutter Behrentz.