Siden TikTok ble lansert i Norge i 2016 har brukerne strømmet til den populære plattformen. Med nye funksjoner og verktøy på plass, tyder mye på at annonsørene vil følge etter.
Det er en dårlig skjult hemmelighet at TikTok har brukt de siste årene på å legge til rette for at annonsørene skal få flere og bedre valgmuligheter i jakten på sine målgrupper. Nå er det klart at de har hentet inspirasjon fra blant andre Google for at annonsørene skal sikte seg inn mot riktig målgruppe med sine budskap.
Search ads, også kjent som søkeannonser, refererer til en form for digital annonsering der annonser vises i søkeresultatene. Målet med søkeannonser er å plassere annonsen foran målgruppen i det øyeblikket de aktivt søker etter noe relatert til produktene eller tjenestene som annonsøren tilbyr. Neste gang du søker opp nøkkelord eller søkefraser i TikTok vil du trolig bli eksponert for relevante annonser basert på ditt søk. Det betyr at du som annonsør i mye større grad kan målrette, spore og bruke data for å oppnå konverteringer.
TikTok har allerede implementert Search Ads Toggle på flere av kontoene i Norge og Norden og forventer at de fleste kontoer vil få dette på plass inneværende uke. Dermed vil nok mange annonsører se på TikTok som en viktig annonseplattform i tiden som kommer.