Bannerannonsering, dødt eller ikke?

Forfatter
Dato
May 17, 2017
Del innlegget:

Er du redd for ”ad fraud”?

Bruker bedriften din banner-annonsering som Google DisplayAds eller programmatisk annonsekjøp gjennom ulike børser? Er du redd for bot-trafikk, ”click fraud” og ad blockere, eller rett og slett atingen ser annonsene dine? Du er ikke alene! 78 % av markedsførere i USA sier atde er redde for ”click fraud” og bot-trafikk mens 60 % er bekymret for ”adblocking”. 

Vi hører stadig bedrifter som er bekymret for at bannerannonseringen som gjøres ikke er verdt pengene og tiden som brukes på det. Imange tilfeller deler vi denne bekymringen med kunden. Selv omteknologibedriftene jobber iherdig med å bekjempe ulike former for ad fraud, var den ganske uendret fra 2014 til 2015og er estimert å koste bedrifter $7.2 milliarder i 2016 ifølge Associationof National Advertisers (ANA).

Så hva kan du gjørefor å sikre at banner annonseringen gir deg verdi? Her er noen enkle tips: 

1.        Kjør remarketing annonser.

2.       Bruk data smart.

3.       Velg premium formater.

4.       Analyser trafikken.

5.       Test hvilkeformater som genererer mest verdi.

Du kan aldri sikredeg 100 % mot bot trafikk og ad blocking. Allikevel mener vi at med testing og analysering avtrafikken kan banner annonser fremdeles være et riktig tilskudd imarkedsmiksen. 

Ta gjerne kontaktmed oss for en gratis workshop hvis du vil vite mer om banner annonsering.  

 

 

 

Ta kontakt

Vi ser frem til en hyggelig og uforpliktende prat om hvordan vi kan hjelpe deg med å lykkes i digital markedsføring! Sammen kan vi finne de beste løsningene for å styrke din digitale tilstedeværelse.

Send e-post:
kontakt@m51.no
Ta en prat:
+47 236 53 003
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Relaterte artikler

No items found.