Én million underskrifter mot nytt Snapchat-design har skapt hodebry for den populære tjenesten. En rekke spennende nyhetsoppdateringer skal imidlertid få tilbake smilene hos Snapchat-brukerne.
«Gammel vane er vond å vende», og det fikk Snapchat virkelig erfare da millioner av brukere våknet opp til et nytt brukergrensesnitt. Kritikken lot ikke vente på seg og umiddelbart ble det opprettet en underskriftskampanje for å få Snapchat til å gå tilbake på oppdateringen. Og klagestormen har ført frem, for nå lover Snapchat å rulle ut nye funksjoner som skal stilne kritikerne.
Prøvekaniner
Kanskje du er en av de heldige som er valgt ut til å prøve den nye funksjonen til Snapchat? Flere har nemlig opplevd å få installert nye valgmuligheter i toppmenyen og vi i M51 har de siste ukene testet ut den nye prøveløsningen. Nå kan du enkelt velge mellom grupper, stories og alle - og vi håper virkelig at dette blir en realitet!
Tilbakemeldingene er så langt oppløftende, og det er godt nytt for Snapchat som innrømmer at de har forståelse for kritikken som har haglet. Så gjenstår det å se om den nyeste funksjonen blir permanent hos alle brukere snart.
Spennende muligheter
Snapchat har også kommet med flere gladnyheter den siste tiden, og en etterlengtet forbedring er presise geofilter. Nå er det mulig å tegne opp et «gjerde» rundt området du ønsker at ditt filter skal være synlig. Tidligere har dette vært en tjeneste med blandet suksess, nå skal det imidlertid være slutt på upresise oppmerkinger. Og ettersom det er enklere å lage sitt eget Snapchat-filter, gleder vi oss til å se lokale bursdagsfilter, produkter og ikke minst bedrifter med lokal tilhørighet som markerer dette på Snapchat. Aldri har det vært enklere å skape lokal og god synlighet!
Pixel og retargeting
Det er ingen tvil om at Snapchat mobiliserer for å ta opp kampen med Facebook og Google. Etter flere år med spekulasjon om hvordan Snapchat skal klare å utvikle en solid annonseplattform med gode analysemuligheter, tyder nye verktøy på at det snart kan bli kamp om tronen. Dersom du ikke har testet ut Snap Pixel enda, anbefaler vi deg å ta kontakt med oss – du vil garantert oppleve stor verdi av dette verktøyet! Med en JavaScript-kode hjelper vi annonsørene å måle effekten av kampanjer på tvers av enheter. Det betyr at du enkelt kan måle om Snapchat gir valuta for pengene. En annen spennende mulighet dette gir er retargeting mot de som har besøkt nettsiden din.
Geo-targeting
Snapchat vet naturligvis hvor du er, og nettopp dét er en stor fordel for annonsørene. Nå er det mulig å målrette og nå personer innen en radius på 1-80 kilometer innenfor et bestemt sted eller flere steder.
Det betyr at du kan nå potensielle kunder som beveger seg i nærheten av en fysisk butikk eller som har en lokal tilhørighet for dine produkter. Kort oppsummert har Snapchat nå utviklet nye verktøy for å skape en enda mer personlig tilnærming til sine kunder. Men den viktigste nyheten er at Snapchat har blitt en mye bedre annonseplattform og for alvor tar opp kampen med Facebook og Google.