Ringrev inntar manesjen 

20
april
 
2021
Skrevet av:

Jan Petter Larsen (59) vender tilbake til gamle kjente, og nå skal veteranen blåse ytterligere vind i seilene til M51-skuta.

– Det har kun vært et spørsmål om tid og timing. Nå er tiden inne og det er klart at jeg på et eller annet tidspunkt selvfølgelig måtte bli med på reisen til M51, sier Jan Petter Larsen. 

Larsen stuper inn i rollen som senior rådgiver i M51, og det er knyttet store forventinger til hva 59-åringen kan utrette. Etter å ha fullført på NHH i 1984 har han vært sentral i forsikringsbransjen og senere vært i utallige kundemøter for flere av de største byråene i Norge. Men nå er det M51 som skal høste fruktene og nyte godt av at en av de mest erfarne rådgiverne i bransjen bytter beite. 

Vil ikke sitte på sidelinjen 

Helt siden M51 ble etablert i 2017 har Larsen vært en ivrig støttespiller og fulgt utviklingen med argusøyne. Han har selv tidligere jobbet med flere av grunnleggerne og er derfor ikke overrasket over at digitalbyrået aldri har sett seg tilbake.   

– Det er alltid knyttet en del usikkerhetsmoment til oppstart av nye selskaper, men da jeg den gangen i 2016 ble gjort oppmerksom på gjengen bak M51, visste jeg at de ville lykkes. Jeg har jobbet svært tett på flere av dem tidligere og de er noen av de mest kompetente i bransjen. 

– Den gangen var det riktig at «ungdommen» fikk etablere M51 uten innblanding fra en gammel ringrev, men nå som de har kommet dit hvor de er i dag, er det på sin plass at jeg kan komme inn og bidra med min kompetanse. Jeg er tross alt den eldste og mest erfarne i M51, og det forplikter, sier han med et glimt i øyet. 

If you can´t beat them, join them

I tillegg til å være tidligere markedssjef i Storebrand, og jobbet i en årrekke innen forsikring, har Larsen også levert bunnsolide resultater for sine kunder som salgssjef i flere store byråer i Norge. Og med den lange fartstiden fra bransjen, tar han med seg et nettverk som kan bli gull verdt når M51 ruster opp for videre vekst. 

– Et nettverk handler først og fremst om tillit, og opp gjennom årene har jeg jobbet tett på mange markedssjefer. Når jeg nå går inn i M51 er det fordi jeg mener det er her kundene kan få mest valuta for pengene. Og ettersom jeg har stått på utsiden vet jeg at det er mange som har fått øynene opp for M51, både hos markedssjefer og internt hos andre byråer. De har bygget opp en veldig bra standing og omdømme, mener Larsen. 

Han forteller videre at det er en av årsakene til at han mener tiden nå er inne for en «reunion», og kommer samtidig med en innrømmelse; 

– Jeg kan være så ærlig å si at flere i bransjen har spurt meg om M51 og at det er mange byråer som følger med. Det er naturlig at det er litt snakk og nysgjerrighet, mitt inntrykk er at M51 på noen områder kan fremstå litt irriterende dyktige for konkurrentene. Det er jo tross alt positivt, og derfor ser jeg frem til å bidra med mine erfaringer og styrker, og være med på dette laget, forklarer han.   

– Ingen sier nei til Petter 

Daglig leder i M51, Daniel Ervig, er en av de som tidligere har jobbet tettest på Jan Petter Larsen. På mange måter var Larsen læremester og mentor da de jobbet sammen i tidligere, derfor er det litt morsomt at rollene er snudd. 

– På papiret er jeg vel sjefen til Petter nå, men i realiteten så er nok han sin egen sjef. Det finnes vel knapt en rådgiver i Norge som er mer selvgående, og derfor synes vi det er fantastisk at vi har kommet i en posisjon hvor han ønsker seg til oss. Han har sagt i fire år at den dagen vi ikke er en startup så kan vi eventuelt snakke om et samarbeid, så da kan vi vel konkludere med at etableringsfasen i M51 er over, ler Ervig. 

Ervig er imidlertid tydelig på at M51 ikke tar noen stor risiko når de får med seg en ringrev på laget. Tvert imot er han trygg på at 59-åringen vil gli rett inn i rollen som senior rådgiver. Han understreker også at alle som kjenner til resultatene han har levert, ikke kan si nei til en slik ressurs.  

– Vi har ønsket oss en type som Petter lenge, en med lang erfaring som kjenner bransjen. Og nettopp derfor er vi ekstra glade for at det ble nettopp Petter, ikke bare vil han være en stor ressurs for kundene våre, men han vil tilføre alle rådgiverne masse verdifull kunnskap i arbeidshverdagen. Sist, men ikke minst, det er sulten etter å levere som er hans fremste varemerke og den kommer til å smitte over på oss alle, avslutter Ervig.

Abonner på vårt nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og få de siste nyhetene innen digital markedsføring

Meld deg på
Påmelding er mottatt!
Noe gikk galt med innsendingen!