Den populære tjenesten har endelig knekt koden. Nå blir det trolig hard kamp om annonseplassene i Norge.
Snapchatbekrefter at de gjør som sine konkurrenter, nå har de opprettet kontor i Norge.I tillegg er det klart at annonsering på Snapchat ikke kun er forbeholdt destørste annonsørene, nå skal «alle» få være med på festen. Dermed tyder mye påat bilde- og video-tjenesten ser på Norge som et lukrativt marked.
Dennenyheten har vi i M51 ventet lengepå, faktisk er vi én av veldig få mediebyrå som tilbyr annonsering for vårekunder i Snapchat.
Veksten fortsetter
Sidenapplikasjonen ble lansert i 2011 har Facebook og Google lagt flere milliarderpå bordet i et håp om å sikre seg tjenesten. Men foreløpig ser det ut til atSnapchat ikke er til salgs, og ifølge ferske tall kan tålmodigheten vise seg åvære lønnsom.
Tjenestenhar nemlig over 2,3 millioner brukere over 18 år i Norge, ifølge Ipsos. Herkommer det også frem at 80 prosent av kvinner i alderen 30 til 39 år er aktivepå Snapchat.
En av grunnenetil at annonsørene sikler etter å ta i bruk Snapchat er antall unge brukere –en generasjon det er vanskelig å treffe i andre kanaler. Til tross for denenorme populariteten hos de yngste, hevder Snapchat at også de eldre strømmertil. Ifølge delingstjenesten opplever de nå en bølge av eldre brukere som vilvære med på moroa.
Filter-bonanza
Nyhetener godt nytt for norske bedrifter som har ventet lenge på å ta i bruk Snapchatsom annonsekanal. For å få tilgang til annonseproduktene, linser eller filter iNorge, må annonsørene bruke mediebyråer, eller ta direkte kontakt med Snapchat.Snap Ads kan kjøpes gjennom Snapchat ad tools.
Nårbrukerne swiper over skjermen vil de oppleve nye og unike filter. IfølgeSnapchat merker de allerede en stor etterspørsel fra event-arrangører,bedrifter og varehus, bedrifter som planlegger markedsstrategier på merkedagerog selskaper som kun ønsker brand awareness.
Vigleder oss og er allerede i gang med å planlegge for våre kunder! Ønsker du ålære mer om mulighetene som åpner seg, ta kontakt med oss så hjelper vi deg!