TikTok åpner for Geo-targeting i Norge
Gå tilbake til bloggen

TikTok åpner for Geo-targeting i Norge!

Markedssjefene sikter seg inn på TikTok i jakten på økt synlighet og konverteringer. Nå lanserer de nyheter som er godt nytt for annonsørene.    

Det er en dårlig skjult hemmelighet at TikTok de siste årene har jobbet med å bygge en annonseplattform som skal konkurrere med de fremste i klassen. Og derfor er det nok gledelig for mange annonsører at TikTok nå bekrefter at geo-targeting nå blir tilgjengelig i Norge. Foreløpig er det kun en beta for noen byråer og annonsører i utvalgte byer og fylker, men det betyr at flere kan rulle ut annonser på TikTok. 

Har lyttet til brukerne 

Som TikTok selv påpeker, har norske annonsører etterspurt geo-targeting, som svar til dette blir det nå mulig å sette opp lokale annonser. Denne beta-funksjonen blir tilgjengelig i TikTok Ads Manager (TTAM) for følgende byer og fylker i Norge: 

Byer:

Ålesund, Arendal, Bærum, Bergen, Gjøvik, Halden, Klepp, Kristiansand, Lillehammer, Lillestrøm, Narvik, Porsgrunn, Sarpsborg, Skien, Sola, Stjørdal, Tønsberg, Tromsø, Trondheim, Voss.

Fylker:

Vestfold og Telemark, Agder, Troms og Finnmark, Rogaland, Oslo, Nordland, Møre og Romsdal, Vestland, Viken, Innlandet, Trøndelag.

Det vil trolig bety at du som bruker i tiden fremover vil bli eksponert for langt mer relevante og nærliggende annonser. Dette er også godt nytt for annonsører som har mindre annonsebudsjett og ønsker å eksponere sitt budskap lokalt. 

Slik kommer du i gang   

For å sette opp annonser innenfor et geografisk område må du opprette en Ad Group i TikTok Ads Manager. Når du åpner TikTok Ads Manager (TTAM) logger du inn på TTAM og navigerer til Ad Group-seksjonen, her vil du nå kunne velge Geo Targeting og sortere etter Demographics og Location inne i din annonsekonto. 

Vil du lære mer om hvordan du kan bruke TikTok som annonseplattform, eller er på utkikk etter et byrå med tilgang på geo-targeting, ta kontakt med oss i M51 Marketing.    

Dato
10.1.2024
Forfatter
Martin Vik
Dato
January 10, 2024

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.

- plkflmjtoj

  • fff
    v

M51 Blogg

Nyheter og nyttige tips om digital markedsføring
Alle innlegg

Meld deg på nyhetsbrevet vårt!