Investorene strømmer til Villbrygg og vil ha en bit av ingrediensene før den norske drikkeprodusenten ruster opp for videre vekst.
– Responsen har vært fantastisk og bygger et fundament som vil bidra til at Villbrygg kan fortsette veksten og ta en enda større posisjon i markedet. Det er alltid knyttet stor spenning til en emisjon, derfor er vi veldig lettet og glad for at Villbrygg nå består av mer enn 2000 investorer, sier gründer i Villbrygg, Vanessa Krogh.
De siste årene har etterspørselen etter alkoholfrie alternativer fått mye oppmerksomhet. Tall fra Vinmonopolet viser at nordmenn har tatt helsemyndighetenes rapporter på alvor og det er gode nyheter for Villbrygg. Den norske drikkeprodusenten som lager unike smaker av blant annet ville vekster, økologiske urter og ugress, har vokst frem som en smakfull utfordrer i markedet.
En tidsriktig investering
Den forrige emisjonen ble også en kjempesuksess med over 900 nye investorer. På kun noen uker passerte Villbrygg fem millioner kroner fordelt på mer enn 1000 nye investorer, målet var å samle inn to millioner kroner.
– Sammen med alle våre investorer skal vi fortsette vår vekst og skape et enda bedre fundament for fremtiden. Vi har lagt opp til en demokratisk reise for Villbrygg og det er utrolig motiverende og inspirerende at så mange har troa på Villbrygg, forteller Krogh.
Hun peker blant annet på en global bevegelse med økt fokus på helse, miljø og bærekraft som viktige ingredienser for suksessen til Villbrygg. Da selskapet ble etablert for fem år siden var det med en bevisst strategi om å skape en virksomhet med fokus på å skape et bedre samfunn.
– Verden er i forandring, det har kommet mange rapporter den siste tiden som understreker viktigheten av å drikke mindre alkohol. Vi skaper fantastiske smaksopplevelser, forbrukerne skal ikke måtte velge mellom god smak og natur og helse. Vi er et bevis på at begge ingrediensene kan kombineres sammen. Det er visjonen bak Villbrygg og det har vi klart å formidle gjennom denne emisjonen, forklarer Villbrygg-gründeren.
– Lett å formidle et godt produkt
M51 Marketing har vært sentrale i begge folkefinansieringene til Vilbrygg. Blant annet har digitalbyrået utformet en digital strategi og satt opp systemer for å administrere kampanjene. Kommersiell leder i M51 Marketing, Asgeir Behrentz, mener suksessen først og fremst er et resultat av menneskene i Villbrygg.
– Det er naturligvis et stort ansvar å være involvert i en folkefinansiering, og det er noe vi kjenner på. Samtidig er det utrolig tilfredsstillende å være ansvarlig når vi lykkes med noe som har så stor betydning for kunden. De siste årene har M51 vært i sentrale i mange folkefinansieringer, og har opparbeidet oss kunnskap som er viktig.
– Sammen opplever jeg at vi har vært flinke til å formidle kjerneverdiene og budskapene til Villbrygg. Allikevel skal vi være såpass ydmyke å si at denne suksessen først og fremst er et resultat av den innsatsen menneskene i Villbrygg har lagt ned gjennom fem år, avslutter Behrentz.